Ä°TM Etkinlik Haberleri

05 Eylül
2016
İstanbul Tasarım Merkezi’nde Çocuklarla 5 Gün 5 Tasarım Atölyesi Başladı.

Ä°stanbul Tasarım Merkezi’nde Çocuklarla 5 Gün 5 Tasarım Atölyesi baÅŸladı. Ä°lk gün Serap Ekizler Sönmez hocamız ile birlikte ‘Ä°slam Sanatında Geometrik Tasarımlar’ eÄŸitimi yapıldı. 8-14 yaÅŸ arasındaki çocuklara yönelik olan bu eÄŸitimde öÄŸrenciler gün boyunca Ä°slam Sanatında Geometrik Desen Tasarımı hakkında bilgi aldılar. Sonrasında hocamız eÅŸliÄŸinde çizimler yapıldı. Gün boyu yapılan desen çalışmaları eÄŸitimin sonunda sergilenerek atölyenin ilk günü tamamlanmış oldu.

23 AÄŸustos
2016
Yalçın Çetinkaya - `Bir Medeniyet Temsilcisi ITRİ ve Musiki Geleneğimiz`

23 AÄŸustos 2016 Salı günü Noktadan Kubbeye Ä°slam Sanatı atölyesinin dördüncü konuÄŸu Yalçın Çetinkaya idi. Atölye yöneticimiz Ä°smail ErdoÄŸan’ın moderatörlüÄŸünü yaptığı söyleÅŸiye ilgi yoÄŸundu. SöyleÅŸide geçmiÅŸten günümüze musikinin deÄŸiÅŸimi, bayağılaÅŸması ve bize ÅŸimdilerde hangi duyguları yaÅŸattığı üzerine çıkarımlar yapan Yalçın Çetinkaya ardından ait olduÄŸumuz kültürün musikideki en kıymetli temsilcisi olan Itri hakkında kıymetli bilgiler verdi. Oldukça keyifli geçen söyleÅŸi üç saate yakın sürdü.

10 AÄŸustos
2016
Leyla İpekçi - `Tevhid Sanatçısının İzinde`

10 AÄŸustos 2016 ÇarÅŸamba günü Noktadan Kubbeye Ä°slam Sanatı Atölyesinde KonuÄŸumuz Yazar Leyla Ä°pekçi idi. ModeratörlüÄŸünü atölye yöneticimiz Ä°smail ErdoÄŸan’ın yaptığı söyleÅŸiye ilgi oldukça yoÄŸundu. Ä°smail ErdoÄŸan’ın Leyla Ä°pekçi’nin son kitabı ‘’Güzelin 1001 Yüzü-Tevhid Sanatçısının Ä°zinde’’ içerisinde merak edilen bazı konu baÅŸlıklarını seçerek yönelttiÄŸi sorular üzerinden gerçekleÅŸen söyleÅŸi katılımcıların beklentilerini karşılar nitelikteydi. SöyleÅŸinin baÅŸlığını oluÅŸturan sorusu ve cevabı söyleÅŸinin tamamına farklı ifadeler ile tecessüm eden ‘Tevhidi olmak ya da Tevhid Sanatçısı olmak nedir?’ idi. Bu sorunun ardından yazar Leyla Ä°pekçi tevhidin farklı anlamlarına deÄŸindi. Bu minvalde Tevhid sanatçısının tanımını yaptıktan sonra sanatın ne ifade ettiÄŸi üzerine konuÅŸmasına devam eden Ä°pekçi, Tevhidi olmanın bizi batı sanatından ayıran en önemli özellik olduÄŸunu batı sanatı ve islam sanatı eserleri üzerinden bazı karşılaÅŸtırmalar yaparak somut örnekler üzerinden ifade etti. Son bölümde Ä°pekçi, katılımcıların sorularını cevaplandırdıktan sonra söyleÅŸi sona erdi.

28 Mayıs
2016
“SU”DA GİZLİ Takı – Aksesuar Sergisi

Ä°stanbul Tasarım Merkezi’nde üç dönemdir devam eden “Takı ve Aksesuar Atölyesi” öÄŸrencilerinin yılsonu bitirme çalışmalarından oluÅŸan “SU’ DA GÄ°ZLÄ°” takı – aksesuar sergisi 28 Mayıs Cumartesi günü merkezin sergi alanında sanatseverlerle buluÅŸtu. Sergide atölye eÄŸitmeni Fatma Nur Bayraktar baÅŸta olmak üzere öÄŸrencileri, Aysun Atılgan, ÇiÄŸdem Bıkmaz, Dilara Silisan, Gözde Özel, Gülfem Oraner, Havva Anat, Julia Abadovskaya, Merve TaÅŸkın, Mine Özkırış, Seyhan AktaÅŸ SarıoÄŸlu, Zeynep Alppay, Zeynep Ündar’ın mum modelleme ve metal kili tekniklerini kullanarak ürettikleri 80 takı – aksesuar çalışması yer aldı. Atölye eÄŸitmeni Fatma Nur Bayraktar açılış konuÅŸmasında “çok zor bir o kadar da keyifle geçirdiÄŸimiz 8 aylık atölye sonunda sizlere çalışmalarımızı sunmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi. Sergi kokteyli tarihi binanın bahçesinde yapıldı. Sergi 4 Haziran Cumartesi gününe kadar ziyarete açık kalacak.

21 Mayıs
2016
“Pîr-i Mimârân Sinan” Anma Programı

Ä°stanbul Tasarım Merkezi ve Ä°BB Kültür Müdürlüğü ortak organizasyonuyla gerçekleÅŸtirilen özel etkinlik “Pir-i Mimaran Sinan” anma programı 21 Mayıs Cumartesi günü Ä°stanbul Tasarım Merkezi’nde yapıldı. Programın moderatörü Ä°smail ErdoÄŸan, Mimar Sinan'ın Kayseri Ağırnas'taki doÄŸduÄŸu evde bulunan taÅŸ kemerden yola çıkarak ilk mimarlık terbiyesini evinde aldığından bahsetti. Ardından Vahit OkumuÅŸ, “Kubbeler StatiÄŸi ve Sinan” baÅŸlıklı sunumunda, Mimar Sinan'ın sadece bir Mimar deÄŸil aynı zamanda filozof, ses mühendisi, malzeme mühendisi, inÅŸaat mühendisi ve deprem mühendisi olduÄŸunu ifade etti. Daha sonra, kullandığı ifadelerin Mimar Sinan’da nasıl karşılık bulduÄŸunu örnekler üzerinden açıkladı. Aynı baÄŸlamda Mimar Sinan'ın yaptığı bir duvarın ya da köprünün yıkılamayacağını kanıtlarla izah etti. Son olarak da, Sinan'ın kubbeyi nasıl ele aldığını ve nasıl ördüğünü izah etti. Ardından “Mimar Sinan Camilerinde Geometrik Desen Analizleri” baÅŸlıklı sunumu için sözü Serap Ekizler Sönmez'e bıraktı. Sönmez, Ä°slam coÄŸrafyasındaki farklı ve benzer Geometrik desen örnekleri üzerinden baÅŸladığı sunumunu, Osmanlı'nın klasik ÇaÄŸ’ına getirerek Sinan'ın kullandığı form örneklerini slaytlar üzerinden anlattı. Son olarak Prof. Dr. Suphi Saatçi, “Klasik ÇaÄŸ ve Sinan” baÅŸlıklı sunumuna genel bir giriÅŸ yaparak Sinan’ın aziz milletimizin ve Ä°slam Dininin bekası adına yaptığı çalışmaları hatırlatarak Sinan'ın arkasındaki tecrübeyi anlattı. Sinan'ı Sinan yapanın kendi dehası olduÄŸu kadar üzerine oturduÄŸu Selçuklu ve Erken Osmanlı mirası olduÄŸunu söyleyen Suphi Bey, Sinan'ın kubbe mimarisine yönelerek mükemmelliÄŸe ulaÅŸmaya çalıştığını ve bunu da baÅŸardığını örnekler üzerinden ortaya koydu. Avrupa'da yapımı yüzyıllar süsadeceren katedral örnekleri üzerinden bir karşılaÅŸtırma yapan Suphi bey, Sinan'ın Süleymaniye camiini sadece 7 yılda bitirdiÄŸini söyleyerek onun gerçek büyüklüğünü gözler önüne serdi. Program kokteyl ve hatıra fotoÄŸrafı çekilmesinin ardından sona erdi.

˂    «    48    49    50    51    52    53    54    55    56    57    58    »    ˃